<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<rss version="2.0"
	xmlns:content="http://purl.org/rss/1.0/modules/content/"
	xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"
	xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
	xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"
	xmlns:sy="http://purl.org/rss/1.0/modules/syndication/"
	xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/"
	xmlns:georss="http://www.georss.org/georss" xmlns:geo="http://www.w3.org/2003/01/geo/wgs84_pos#" xmlns:media="http://search.yahoo.com/mrss/"
	>

<channel>
	<title>SEMQUEL online marketing blog &#187; cpc</title>
	<atom:link href="http://semquel.nl/tag/cpc/feed/" rel="self" type="application/rss+xml" />
	<link>http://semquel.nl</link>
	<description>van alles over online marketing</description>
	<lastBuildDate>Fri, 27 Jan 2012 09:43:49 +0000</lastBuildDate>
	<language>nl</language>
	<sy:updatePeriod>hourly</sy:updatePeriod>
	<sy:updateFrequency>1</sy:updateFrequency>
	<generator>http://wordpress.com/</generator>
<cloud domain='semquel.nl' port='80' path='/?rsscloud=notify' registerProcedure='' protocol='http-post' />
<image>
		<url>http://s2.wp.com/i/buttonw-com.png</url>
		<title>SEMQUEL online marketing blog &#187; cpc</title>
		<link>http://semquel.nl</link>
	</image>
	<atom:link rel="search" type="application/opensearchdescription+xml" href="http://semquel.nl/osd.xml" title="SEMQUEL online marketing blog" />
	<atom:link rel='hub' href='http://semquel.nl/?pushpress=hub'/>
		<item>
		<title>Nieuwe advertentiemogelijkheden van Google</title>
		<link>http://semquel.nl/2010/03/04/nieuwe-advertentiemogelijkheden-van-google/</link>
		<comments>http://semquel.nl/2010/03/04/nieuwe-advertentiemogelijkheden-van-google/#comments</comments>
		<pubDate>Thu, 04 Mar 2010 14:01:41 +0000</pubDate>
		<dc:creator>HugoHorst</dc:creator>
				<category><![CDATA[google adwords]]></category>
		<category><![CDATA[SEA]]></category>
		<category><![CDATA[zoekmachinemarketing]]></category>
		<category><![CDATA[adwords]]></category>
		<category><![CDATA[cpc]]></category>
		<category><![CDATA[online adverteren]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://semquel.nl/?p=603</guid>
		<description><![CDATA[Google blijft zich ontwikkelen op het gebied van advertentiemogelijkheden binnen zoekresultaten. De verwachting is dat Google meer advertenties per pagina zal gaan weergeven. Google heeft een goed jaar gehad in 2009 en zal voor dit jaar ook de aandeelhouders tevreden &#8230; <a href="http://semquel.nl/2010/03/04/nieuwe-advertentiemogelijkheden-van-google/">Verder lezen <span class="meta-nav">&#8594;</span></a><img alt="" border="0" src="http://stats.wordpress.com/b.gif?host=semquel.nl&amp;blog=3789833&amp;post=603&amp;subd=semquel&amp;ref=&amp;feed=1" width="1" height="1" />]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>Google blijft zich ontwikkelen op het gebied van advertentiemogelijkheden binnen zoekresultaten. De verwachting is dat Google meer advertenties per pagina zal gaan weergeven. Google heeft <a href="http://www.dutchcowboys.nl/advertising/19121" target="_blank">een goed jaar gehad in 2009</a> en zal voor dit jaar ook de aandeelhouders tevreden moeten houden. Er zullen dus minimaal net zo veel inkomsten gegenereerd moeten worden uit gesponsorde koppelingen als afgelopen jaar. Een simpel gevolg; meer advertenties per pagina! Er zullen dus constant nieuwe advertentievormen worden gelanceerd. <span id="more-603"></span>Een tweetal belangrijke nieuwe mogelijkheden die waarschijnlijk in 2010 gebruikt gaan worden, zijn;</p>
<p>-          het adverteren met Google site links</p>
<p>-          het adverteren binnen Google Comparison Ads</p>
<p><strong>Adverteren met Google site links</strong></p>
<p>Voor grotere Nederlandse adverteerders is het nu mogelijk om gebruik te maken van Google site links. Dit zijn AdWords advertentie extenties die het mogelijk maken om in een advertentie meerdere links te plaatsen. Dit is mogelijk in verschillende vormen. Een aantal voorbeelden op een rij;</p>
<p>- Meerdere links onder de advertentie (tot max. 10 links)</p>
<p><a href="http://semquel.files.wordpress.com/2010/03/advertentie-1.jpg" target="_blank"><img class="size-medium wp-image-606 alignnone" title="Advertentie 1" src="http://semquel.files.wordpress.com/2010/03/advertentie-1.jpg?w=300&#038;h=173" alt="" width="300" height="173" /></a></p>
<p>- Meerdere afbeeldingen onder de advertentie (tot max. 10 links)</p>
<p><a href="http://semquel.files.wordpress.com/2010/03/advertentie-2.jpg" target="_blank"><img class="size-medium wp-image-607 alignnone" title="Advertentie 2" src="http://semquel.files.wordpress.com/2010/03/advertentie-2.jpg?w=300&#038;h=99" alt="" width="300" height="99" /></a></p>
<p>- Een video advertenties onder de advertentie</p>
<p><a href="http://semquel.files.wordpress.com/2010/03/advertentie-3.jpg" target="_blank"><img class="size-medium wp-image-608 alignnone" title="Advertentie 3" src="http://semquel.files.wordpress.com/2010/03/advertentie-3.jpg?w=300&#038;h=144" alt="" width="300" height="144" /></a></p>
<p>- Meerdere locaties onder de advertentie</p>
<p><a href="http://semquel.files.wordpress.com/2010/03/advertentie-4.jpg" target="_blank"><img class="size-medium wp-image-609 alignnone" title="Advertentie 4" src="http://semquel.files.wordpress.com/2010/03/advertentie-4.jpg?w=300&#038;h=152" alt="" width="300" height="152" /></a></p>
<p>Hiermee wil Google meer informatie tonen van de adverteerder. Daarnaast willen ze het aantal klikken op advertenties stimuleren t.o.v. de organische of lokale bedrijfsadvertenties. Daar verdienen ze immers geen geld mee. De voordelen voor de adverteerder zijn natuurlijk helder. Deze kan meer informatie kwijt en heeft dus meer ruimte om zijn boodschap te verspreiden.</p>
<p><strong>Adverteren binnen Google Comparison Ads</strong></p>
<p>Een andere vorm van adverteren is de Comparion Ad. Binnen de gesponsoprde koppelingen kunnen productaanbieders met elkaar worden vergeleken. Prijzen worden weergegeven en er kan direct een offerteaanvraag of aankoop worden gedaan. Hiermee probeert Google de functie van vergelijkingssite in te nemen. Het zal zeer conversiegerichte en meetbare manier van adverteren kunnen zijn. Voor de gebruiker is het snel, overzichtelijk en transparant.</p>
<p>Voorbeelden hoe Comparion Ads nu in de VS worden gebruikt:</p>
<p><a href="http://semquel.files.wordpress.com/2010/03/advertentie-5.jpg" target="_blank"><img class="size-medium wp-image-610 alignnone" title="Advertentie 5" src="http://semquel.files.wordpress.com/2010/03/advertentie-5.jpg?w=300&#038;h=63" alt="" width="300" height="63" /></a></p>
<p><a href="http://semquel.files.wordpress.com/2010/03/advertentie-6.jpg" target="_blank"><img class="size-medium wp-image-611 alignnone" title="Advertentie 6" src="http://semquel.files.wordpress.com/2010/03/advertentie-6.jpg?w=300&#038;h=255" alt="" width="300" height="255" /></a></p>
<p><a href="http://1.bp.blogspot.com/_X6aeJvBBv4o/SunpDHXl2tI/AAAAAAAAAFE/mxUJNuVelMg/s1600-h/MSFE.png"></a></p>
<p>Op dit moment is deze mogelijkheid nog niet beschikbaar in Nederland, alleen nog bij het vergelijken van hypotheken binnen de Verenigde Staten. Verwachting is wel dat dit spoedig wordt aangeboden voor andere producten. Wanneer dit in Nederland wordt geintroduceerd is nog niet bekendgemaakt door Google.</p>
<p>De algehele verwachting is dat Google zich op het gebied van adverteren zal blijven vernieuwen, verbeteren en de adverteerder zal blijven verrassen. Het is immers haar  grootste bron van inkomsten!</p>
<br /> Tagged: <a href='http://semquel.nl/tag/adwords/'>adwords</a>, <a href='http://semquel.nl/tag/cpc/'>cpc</a>, <a href='http://semquel.nl/tag/google-adwords/'>google adwords</a>, <a href='http://semquel.nl/tag/online-adverteren/'>online adverteren</a>, <a href='http://semquel.nl/tag/sea/'>SEA</a> <a rel="nofollow" href="http://feeds.wordpress.com/1.0/gocomments/semquel.wordpress.com/603/"><img alt="" border="0" src="http://feeds.wordpress.com/1.0/comments/semquel.wordpress.com/603/" /></a> <a rel="nofollow" href="http://feeds.wordpress.com/1.0/godelicious/semquel.wordpress.com/603/"><img alt="" border="0" src="http://feeds.wordpress.com/1.0/delicious/semquel.wordpress.com/603/" /></a> <a rel="nofollow" href="http://feeds.wordpress.com/1.0/gofacebook/semquel.wordpress.com/603/"><img alt="" border="0" src="http://feeds.wordpress.com/1.0/facebook/semquel.wordpress.com/603/" /></a> <a rel="nofollow" href="http://feeds.wordpress.com/1.0/gotwitter/semquel.wordpress.com/603/"><img alt="" border="0" src="http://feeds.wordpress.com/1.0/twitter/semquel.wordpress.com/603/" /></a> <a rel="nofollow" href="http://feeds.wordpress.com/1.0/gostumble/semquel.wordpress.com/603/"><img alt="" border="0" src="http://feeds.wordpress.com/1.0/stumble/semquel.wordpress.com/603/" /></a> <a rel="nofollow" href="http://feeds.wordpress.com/1.0/godigg/semquel.wordpress.com/603/"><img alt="" border="0" src="http://feeds.wordpress.com/1.0/digg/semquel.wordpress.com/603/" /></a> <a rel="nofollow" href="http://feeds.wordpress.com/1.0/goreddit/semquel.wordpress.com/603/"><img alt="" border="0" src="http://feeds.wordpress.com/1.0/reddit/semquel.wordpress.com/603/" /></a> <img alt="" border="0" src="http://stats.wordpress.com/b.gif?host=semquel.nl&amp;blog=3789833&amp;post=603&amp;subd=semquel&amp;ref=&amp;feed=1" width="1" height="1" />]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://semquel.nl/2010/03/04/nieuwe-advertentiemogelijkheden-van-google/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>3</slash:comments>
	
		<media:content url="" medium="image">
			<media:title type="html">Hugo</media:title>
		</media:content>

		<media:content url="http://semquel.files.wordpress.com/2010/03/advertentie-1.jpg?w=300" medium="image">
			<media:title type="html">Advertentie 1</media:title>
		</media:content>

		<media:content url="http://semquel.files.wordpress.com/2010/03/advertentie-2.jpg?w=300" medium="image">
			<media:title type="html">Advertentie 2</media:title>
		</media:content>

		<media:content url="http://semquel.files.wordpress.com/2010/03/advertentie-3.jpg?w=300" medium="image">
			<media:title type="html">Advertentie 3</media:title>
		</media:content>

		<media:content url="http://semquel.files.wordpress.com/2010/03/advertentie-4.jpg?w=300" medium="image">
			<media:title type="html">Advertentie 4</media:title>
		</media:content>

		<media:content url="http://semquel.files.wordpress.com/2010/03/advertentie-5.jpg?w=300" medium="image">
			<media:title type="html">Advertentie 5</media:title>
		</media:content>

		<media:content url="http://semquel.files.wordpress.com/2010/03/advertentie-6.jpg?w=300" medium="image">
			<media:title type="html">Advertentie 6</media:title>
		</media:content>
	</item>
		<item>
		<title>Belangrijke ontwikkelingen m.b.t. Google AdWords</title>
		<link>http://semquel.nl/2009/03/18/belangrijke-ontwikkelingen-mbt-google-adwords/</link>
		<comments>http://semquel.nl/2009/03/18/belangrijke-ontwikkelingen-mbt-google-adwords/#comments</comments>
		<pubDate>Wed, 18 Mar 2009 08:30:50 +0000</pubDate>
		<dc:creator>HugoHorst</dc:creator>
				<category><![CDATA[google adwords]]></category>
		<category><![CDATA[advertentiecampagne]]></category>
		<category><![CDATA[adwords]]></category>
		<category><![CDATA[cpc]]></category>
		<category><![CDATA[SEA]]></category>
		<category><![CDATA[zoekmachine adverteren]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://semquel.nl/?p=488</guid>
		<description><![CDATA[Zo aan het begin van het jaar verschijnen er diverse onderzoeken en rapporten over belangrijke trends en ontwikkelingen op het gebied van online marketing. We zullen het in dit artikel beperken tot ontwikkelingen op het gebied van Zoekmachine Adverteren. Google &#8230; <a href="http://semquel.nl/2009/03/18/belangrijke-ontwikkelingen-mbt-google-adwords/">Verder lezen <span class="meta-nav">&#8594;</span></a><img alt="" border="0" src="http://stats.wordpress.com/b.gif?host=semquel.nl&amp;blog=3789833&amp;post=488&amp;subd=semquel&amp;ref=&amp;feed=1" width="1" height="1" />]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p class="MsoNormal">Zo aan het begin van het jaar verschijnen er diverse onderzoeken en rapporten over belangrijke trends en ontwikkelingen op het gebied van online marketing. We zullen het in dit artikel beperken tot ontwikkelingen op het gebied van <em>Zoekmachine Adverteren</em>. Google AdWords is daarin de belangrijkste speler in de markt.</p>
<p><span id="more-488"></span></p>
<p class="MsoNormal"> </p>
<p class="MsoNormal"><em>Nauwkeurigere kwaliteitsscore</em></p>
<p class="MsoNormal"><span><em><span style="font-style:normal;">Deze normering wordt aan ieder zoekwoord in een advertentiecampagne toegekend. Doordat Google deze score heeft verbeterd, worden zoekwoorden kwalitatief correcter gewaardeerd. Goede samenhang tussen en relevantie met het zoekwoord, de advertentietekst en de landingspagina wordt dus beloond en vergroot de kans op een betere CTR en resultaat.</span></em></span></p>
<p class="MsoNormal"><span> </span></p>
<p class="MsoNormal"><em><span>“Minimum bid” is vervangen door &#8220;first page bid&#8221;</span></em></p>
<p class="MsoNormal"><span>Er wordt nu binnen AdWords een advies gegeven voor eerste pagina posities. In de volgende afbeelding is goed te zien dat Google mij het advies geeft mijn bod voor “iro reintegratie” te verhogen naar €1,75 om zodoende wél op de eerste pagina te komen.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="text-align:center;"><span><img class="size-full wp-image-491 aligncenter" title="First-page-bid" src="http://semquel.files.wordpress.com/2009/03/first-page-bid.jpg?w=500" alt="First-page-bid"   /></span></p>
<p class="MsoNormal"> </p>
<p class="MsoNormal"><em><span>Trage websites worden meer gestraft</span></em></p>
<p class="MsoNormal"><span>Google geeft een webpagina die traag laadt en waarop AdWords verkeer komt nu een slechtere kwaliteitscore. Dat betekent dat een trage landingpage zorgt voor een hogere minimum CPC en je dus meer moet gaan betalen voor een kliks.</span></p>
<p class="MsoNormal"> </p>
<p class="MsoNormal"><em><span>Advertenties bij Google afbeeldingen </span></em></p>
<p class="MsoNormal"><span>Steeds vaker verschijnen er ook gesponsorde koppelingen bij het zoeken naar afbeeldingen. Gesponsorde afbeeldingen als advertenties kunnen een interessante ontwikkeling zijn voor adverterdeers. Daarnaast is het sinds kort ook mogelijk om afbeeldingen in Google AdWords advertenties op te nemen, dit komt alleen nog zelden voor in Nederland.</span></p>
<p class="MsoNormal"><span><img class="aligncenter size-full wp-image-493" title="Google-afbeeldingen" src="http://semquel.files.wordpress.com/2009/03/google-afbeeldingen1.jpg?w=500" alt="Google-afbeeldingen"   /><br />
</span></p>
<p class="MsoNormal"><em><span>Bureaukortingen voor Online Marketing bureau’s vervallen</span></em></p>
<p class="MsoNormal"><span>Deze kortingen werden tot 2009 in Europa verleend aan mediabureaus en zoekmachine marketing bureaus die veel omzet genereerden voor Google. Het korting programma heet “Best Practice Funding” (BPF) waarbij Google in ruil voor extra omzet tussen de 3% en 8% korting geeft afhankelijk van de bestedingen aan AdWords. Het ging hierbij om minimaal € 250.000,- besteding aan AdWords per kwartaal. </span></p>
<p class="MsoNormal"><span>Door deze afschaffing zullen potentiële klanten dus niet meer kiezen voor een online marketing bureau vanwege de kortingen, maar het beste bureau selecteren die kwaliteit, service en verbetering in ROI kan bieden.</span></p>
<p class="MsoNormal"><span> </span></p>
<p class="MsoNormal"><em><span>Klikkosten blijven stijgen</span></em></p>
<p class="MsoNormal"><span>De kosten per klik zullen over het algemeen verder gaan stijgen omdat adverteerders nu steeds<span>  </span>beter inzicht hebben in wat de topadverteerders over hebben voor een notering bij de tekstadvertenties op de eerste zoekresultatenpagina. Dit geldt in mindere mate voor markten die qua &#8216;Search&#8217; al zeer volwassen zijn. Neem bijvoorbeeld de reisbranche die toch al met krappe marges en 14% minder boekingen te kampen heeft. De kosten per klik zullen daar veel minder hard stijgen dan in andere branches, waar het verschil in kosten per conversie bij Google AdWords in vergelijking met andere marketinginstrumenten veel groter is. (Bron: <a href="http://www.traffic-builders.com/tblog/search-ontwikkelingen/trends-in-zoekmachinemarketing-2009-een-expert-review.html#trends_sea" target="_blank">www.traffic-builders.com</a>)</span></p>
<p class="MsoNormal"><span>  </span></p>
<p class="MsoNormal"><strong><span>Conclusie</span></strong></p>
<p class="MsoNormal"><span>Google AdWords zal meer specifiek moeten worden ingezet om rendabel en betaalbaar te blijven. Het is arbeids- en kennisintensief, campagnes zullen actiever moeten worden gemanaged. Wellicht dat dit de redenen zijn waarom bedrijven zoekmachine adverteren steeds vaker uitbesteen aan zoekmachinemarketing bureau’s.</span></p>
<br /> Tagged: advertentiecampagne, adwords, cpc, google adwords, SEA, zoekmachine adverteren <a rel="nofollow" href="http://feeds.wordpress.com/1.0/gocomments/semquel.wordpress.com/488/"><img alt="" border="0" src="http://feeds.wordpress.com/1.0/comments/semquel.wordpress.com/488/" /></a> <a rel="nofollow" href="http://feeds.wordpress.com/1.0/godelicious/semquel.wordpress.com/488/"><img alt="" border="0" src="http://feeds.wordpress.com/1.0/delicious/semquel.wordpress.com/488/" /></a> <a rel="nofollow" href="http://feeds.wordpress.com/1.0/gofacebook/semquel.wordpress.com/488/"><img alt="" border="0" src="http://feeds.wordpress.com/1.0/facebook/semquel.wordpress.com/488/" /></a> <a rel="nofollow" href="http://feeds.wordpress.com/1.0/gotwitter/semquel.wordpress.com/488/"><img alt="" border="0" src="http://feeds.wordpress.com/1.0/twitter/semquel.wordpress.com/488/" /></a> <a rel="nofollow" href="http://feeds.wordpress.com/1.0/gostumble/semquel.wordpress.com/488/"><img alt="" border="0" src="http://feeds.wordpress.com/1.0/stumble/semquel.wordpress.com/488/" /></a> <a rel="nofollow" href="http://feeds.wordpress.com/1.0/godigg/semquel.wordpress.com/488/"><img alt="" border="0" src="http://feeds.wordpress.com/1.0/digg/semquel.wordpress.com/488/" /></a> <a rel="nofollow" href="http://feeds.wordpress.com/1.0/goreddit/semquel.wordpress.com/488/"><img alt="" border="0" src="http://feeds.wordpress.com/1.0/reddit/semquel.wordpress.com/488/" /></a> <img alt="" border="0" src="http://stats.wordpress.com/b.gif?host=semquel.nl&amp;blog=3789833&amp;post=488&amp;subd=semquel&amp;ref=&amp;feed=1" width="1" height="1" />]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://semquel.nl/2009/03/18/belangrijke-ontwikkelingen-mbt-google-adwords/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
	
		<media:content url="" medium="image">
			<media:title type="html">Hugo</media:title>
		</media:content>

		<media:content url="http://semquel.files.wordpress.com/2009/03/first-page-bid.jpg" medium="image">
			<media:title type="html">First-page-bid</media:title>
		</media:content>

		<media:content url="http://semquel.files.wordpress.com/2009/03/google-afbeeldingen1.jpg" medium="image">
			<media:title type="html">Google-afbeeldingen</media:title>
		</media:content>
	</item>
		<item>
		<title>Verhoog je marketingbereik!</title>
		<link>http://semquel.nl/2009/03/12/verhoog-je-marketingbereik/</link>
		<comments>http://semquel.nl/2009/03/12/verhoog-je-marketingbereik/#comments</comments>
		<pubDate>Thu, 12 Mar 2009 15:12:19 +0000</pubDate>
		<dc:creator>paulabominaar</dc:creator>
				<category><![CDATA[google adwords]]></category>
		<category><![CDATA[content campaign]]></category>
		<category><![CDATA[cpc]]></category>
		<category><![CDATA[hulpprogramma’s]]></category>
		<category><![CDATA[inhoudsnetwerk]]></category>
		<category><![CDATA[Placement Performance Report]]></category>
		<category><![CDATA[placements]]></category>
		<category><![CDATA[positionerigsrapport]]></category>
		<category><![CDATA[SEA]]></category>
		<category><![CDATA[site exclusion tool]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://semquel.nl/?p=508</guid>
		<description><![CDATA[Een manier om je marketingbereik uit te breiden is door gebruik te maken van het Google Inhoudsnetwerk. Dit inhoudsnetwerk omvat duizenden hoogstaande websites, nieuwspagina’s en blogs die gerichte Adwords-advertenties weergeven. Het opzetten, monitoren en optimaliseren van inhoudsnetwerk campagnes is voor &#8230; <a href="http://semquel.nl/2009/03/12/verhoog-je-marketingbereik/">Verder lezen <span class="meta-nav">&#8594;</span></a><img alt="" border="0" src="http://stats.wordpress.com/b.gif?host=semquel.nl&amp;blog=3789833&amp;post=508&amp;subd=semquel&amp;ref=&amp;feed=1" width="1" height="1" />]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>Een manier om je marketingbereik uit te breiden is door gebruik te maken van het Google Inhoudsnetwerk. Dit inhoudsnetwerk omvat duizenden hoogstaande websites, nieuwspagina’s en blogs die gerichte Adwords-advertenties weergeven.</p>
<p>Het opzetten, monitoren en optimaliseren van inhoudsnetwerk campagnes is voor velen vaak onduidelijk. Daarom volgen hier een aantal tips om een eenvoudige inhoudsnetwerk campagne op te zetten.</p>
<p>1. Creëer een aparte campagne voor het inhoudsnet werk. Vink bij de campagne-instellingen, “advertenties weergeven op het inhoudsnetwerk” aan. De opties “Google zoeken” en “Zoekpartners” niet aanvinken.<br />
2. Maak op basis van thema’s en/of doelgroepen advertentiegroepen aan. <span id="more-508"></span><br />
3. Selecteer de zoekwoorden per advertentiegroep op basis van één thema. Bij het tonen van je advertenties op websites wordt namelijk gekeken naar het algemene thema van de advertentiegroep en niet naar de afzonderlijke zoekwoorden. Dit betekent dat zoekwoord combinaties met bijvoorbeeld steden meestal onnodig is. Ook kun je algemene zoekwoorden gebruiken. Hou de zoekwoorden lijst beperkt. Te veel zoekwoorden maakt het Google juist moeilijker om het thema van je advertentiegroep te bepalen en passende websites te vinden om je advertenties te tonen. Zo’n 20 zoekwoorden per advertentiegroep is meestal wel voldoende.<br />
4. Gebruik pakkende “Call-to-action” advertentieteksten om conversies te genereren. Advertentieteksten die prijzen vermelden van producten of speciale acties, leiden vaak tot een hoger ROI en vallen meer op tussen de concurrentie. Check wel eerst of je concurrenten geen lagere prijzen voor hetzelfde product aanbieden!<br />
5. Selecteer zorgvuldig de landingspagina’s. Controleer of de landingspagina’s duidelijk en gebruikersvriendelijk zijn.<br />
6. Analyseer de prestaties door geregeld rapporten te maken. Een “Positioneringsrapport” (Placement Performance Report) geeft inzicht in waar de advertenties getoond worden en hoe ze presteren. Gebruik het hulpprogramma om sites en sitecategorieën uit te sluiten om te voorkomen dat je advertenties weergeven worden op sites of sitecategorieën die slecht presteren. Het is ook mogelijk om juist op specifieke websites te adverteren door gebruik te maken van “Posities” (Placements).</p>
<p>Door aparte campagnes voor het inhoudsnetwerk te creëren, kun je: a) je advertentiegroepen en advertentieteksten apart optimaliseren, b) richten op specifieke doelgroepen en c) algemene zoekwoorden gebruiken om een bepaald thema binnen een advertentiegroep te versterken zonder de doorklikratio/CTR van de zoekcampagnes aan te tasten.</p>
<br /> Tagged: content campaign, cpc, hulpprogramma’s, inhoudsnetwerk, Placement Performance Report, placements, positionerigsrapport, SEA, site exclusion tool <a rel="nofollow" href="http://feeds.wordpress.com/1.0/gocomments/semquel.wordpress.com/508/"><img alt="" border="0" src="http://feeds.wordpress.com/1.0/comments/semquel.wordpress.com/508/" /></a> <a rel="nofollow" href="http://feeds.wordpress.com/1.0/godelicious/semquel.wordpress.com/508/"><img alt="" border="0" src="http://feeds.wordpress.com/1.0/delicious/semquel.wordpress.com/508/" /></a> <a rel="nofollow" href="http://feeds.wordpress.com/1.0/gofacebook/semquel.wordpress.com/508/"><img alt="" border="0" src="http://feeds.wordpress.com/1.0/facebook/semquel.wordpress.com/508/" /></a> <a rel="nofollow" href="http://feeds.wordpress.com/1.0/gotwitter/semquel.wordpress.com/508/"><img alt="" border="0" src="http://feeds.wordpress.com/1.0/twitter/semquel.wordpress.com/508/" /></a> <a rel="nofollow" href="http://feeds.wordpress.com/1.0/gostumble/semquel.wordpress.com/508/"><img alt="" border="0" src="http://feeds.wordpress.com/1.0/stumble/semquel.wordpress.com/508/" /></a> <a rel="nofollow" href="http://feeds.wordpress.com/1.0/godigg/semquel.wordpress.com/508/"><img alt="" border="0" src="http://feeds.wordpress.com/1.0/digg/semquel.wordpress.com/508/" /></a> <a rel="nofollow" href="http://feeds.wordpress.com/1.0/goreddit/semquel.wordpress.com/508/"><img alt="" border="0" src="http://feeds.wordpress.com/1.0/reddit/semquel.wordpress.com/508/" /></a> <img alt="" border="0" src="http://stats.wordpress.com/b.gif?host=semquel.nl&amp;blog=3789833&amp;post=508&amp;subd=semquel&amp;ref=&amp;feed=1" width="1" height="1" />]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://semquel.nl/2009/03/12/verhoog-je-marketingbereik/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
	
		<media:content url="" medium="image">
			<media:title type="html">paulabominaar</media:title>
		</media:content>
	</item>
		<item>
		<title>Interessante basistermen</title>
		<link>http://semquel.nl/2008/05/23/interessante-basistermen/</link>
		<comments>http://semquel.nl/2008/05/23/interessante-basistermen/#comments</comments>
		<pubDate>Fri, 23 May 2008 08:20:03 +0000</pubDate>
		<dc:creator>jbenders</dc:creator>
				<category><![CDATA[basistermen]]></category>
		<category><![CDATA[cpc]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://semquel.wordpress.com/?p=7</guid>
		<description><![CDATA[We begrijpen dat niet iedereen bekend is met bepaalde zoekmachinecampagne-termen en afkortingen die u in uw rapport van Quel ziet. Om het u gemakkelijk te maken, hebben we een verklarende woordenlijst samengesteld. Hieronder vindt u een overzicht van de meestgebruikte termen: Zoekwoord &#8230; <a href="http://semquel.nl/2008/05/23/interessante-basistermen/">Verder lezen <span class="meta-nav">&#8594;</span></a><img alt="" border="0" src="http://stats.wordpress.com/b.gif?host=semquel.nl&amp;blog=3789833&amp;post=7&amp;subd=semquel&amp;ref=&amp;feed=1" width="1" height="1" />]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>We begrijpen dat niet iedereen bekend is met bepaalde zoekmachinecampagne-termen en afkortingen die u in uw rapport van Quel ziet. Om het u gemakkelijk te maken, hebben we een verklarende woordenlijst samengesteld. <span id="more-7"></span></p>
<p>Hieronder vindt u een overzicht van de meestgebruikte termen:</p>
<p><strong>Zoekwoord</strong><br />
De zoekwoorden die u voor een bepaalde advertentiegroep heeft, worden gebruikt om de advertenties op potentiële klanten te richten. Als u bijvoorbeeld gespecialiseerd bent in plaatwerk tot 10 mm, verwerken wij in uw campagne het zoekwoord &#8216;plaatwerk tot 10 mm&#8217;. Als een Internet-gebruiker &#8216;plaatwerk tot 10 mm&#8217; invoert als zoekopdracht op Google, wordt uw advertentie weergegeven naast de zoekresultaten.</p>
<p><strong>Advertentiegroep</strong><br />
Een advertentiegroep bevat één of meer advertenties voor één set zoekwoorden. U geeft de maximum prijs op die u bereid bent te betalen voor een lijst met zoekwoorden voor een advertentiegroep of voor de afzonderlijke zoekwoorden in een advertentiegroep.</p>
<p><strong>Campagne</strong><br />
Campagnes die Quel voor u maakt geven structuur aan de producten of services waarvoor u wilt adverteren. Voor elke campagne kunnen we één of meer advertentiegroepen maken. Hoewel een campagne een brede productcategorie kan bevatten, kan Quel de advertentiegroepen in de campagne meer richten op het specifieke product waarvoor u wilt adverteren.</p>
<p><strong>Vertoning (Vert.)</strong><br />
Het aantal vertoningen is het aantal keren dat een advertentie wordt weergegeven op Google of het Google Netwerk.</p>
<p><strong>Opties voor zoekwoorden</strong><br />
Er zijn vier soorten opties voor zoekwoorden: brede zoekwoorden, exacte zoekwoorden, zinsdeelzoekwoorden en uitsluitingszoekwoorden. Met deze opties kunt u de doelgerichtheid van de advertenties op de resultatenpagina van Google verfijnen.</p>
<p><strong>Kosten per klik (CPC)</strong><br />
Voor advertentiecampagnes met zoekwoord of positie targeting kiest Quel het maximum bedrag dat u bereid bent te betalen telkens wanneer een gebruiker op uw advertentie klikt. Dit wordt uw bod voor maximum kosten per klik (of maximum CPC-bod) genoemd. U betaalt wat minimaal nodig is om uw advertentiepositie op de pagina te behouden. Door een hoger CPC-bod in te stellen, kunt u uw advertentie op een hogere positie op de pagina weergeven.</p>
<p><strong>Klikfrequentie (CTR)</strong><br />
De klikfrequentie (CTR, Clickthrough Rate) is het aantal klikken op uw advertentie gedeeld door het aantal keren dat de advertentie wordt weergegeven (vertoningen). Uw advertenties en zoekwoorden hebben allemaal een eigen CTR die uniek is voor de prestaties van uw advertentiegroep.</p>
<p>Plaat dit artikel op</p>
<p style="text-align:left;"><img style="border:0;margin:0;padding:0;" src="http://getsocialserver.files.wordpress.com/2008/05/gsa200m01.png?w=500" alt="" /><a href="http://www.facebook.com/sharer.php?u=http://semquel.nl/2008/05/23/interessante-basistermen/" target="_blank"><img style="border:0;margin:0;padding:0;" src="http://getsocialserver.files.wordpress.com/2008/05/gsa201m01.png?w=500" alt="Add to Facebook" /></a><a href="http://digg.com/submit?phase=2&amp;url=http%3A%2F%2Fsemquel.nl%2F2008%2F05%2F23%2Finteressante-basistermen%2F&amp;title=Interessante%20basistermen" target="_blank"><img style="border:0;margin:0;padding:0;" src="http://getsocialserver.files.wordpress.com/2008/05/gsa202m01.png?w=500" alt="Add to Digg" /></a><a href="http://del.icio.us/post?url=http%3A%2F%2Fsemquel.nl%2F2008%2F05%2F23%2Finteressante-basistermen%2F&amp;title=Interessante%20basistermen" target="_blank"><img style="border:0;margin:0;padding:0;" src="http://getsocialserver.files.wordpress.com/2008/05/gsa203m01.png?w=500" alt="Add to Del.icio.us" /></a><a href="http://www.stumbleupon.com/submit?url=http%3A%2F%2Fsemquel.nl%2F2008%2F05%2F23%2Finteressante-basistermen%2F&amp;title=Interessante%20basistermen" target="_blank"><img style="border:0;margin:0;padding:0;" src="http://getsocialserver.files.wordpress.com/2008/05/gsa204m01.png?w=500" alt="Add to Stumbleupon" /></a><a href="http://reddit.com/submit?url=http%3A%2F%2Fsemquel.nl%2F2008%2F05%2F23%2Finteressante-basistermen%2F&amp;title=Interessante%20basistermen" target="_blank"><img style="border:0;margin:0;padding:0;" src="http://getsocialserver.files.wordpress.com/2008/05/gsa205m01.png?w=500" alt="Add to Reddit" /></a><a href="http://www.blinklist.com/index.php?Action=Blink/addblink.php&amp;Description=&amp;Url=http%3A%2F%2Fsemquel.nl%2F2008%2F05%2F23%2Finteressante-basistermen%2F&amp;Title=Interessante%20basistermen" target="_blank"><img style="border:0;margin:0;padding:0;" src="http://getsocialserver.files.wordpress.com/2008/05/gsa206m01.png?w=500" alt="Add to Blinklist" /></a><a href="http://ma.gnolia.com/bookmarklet/add?url=http%3A%2F%2Fsemquel.nl%2F2008%2F05%2F23%2Finteressante-basistermen%2F&amp;title=Interessante%20basistermen" target="_blank"><img style="border:0;margin:0;padding:0;" src="http://getsocialserver.files.wordpress.com/2008/05/gsa207m01.png?w=500" alt="Add to Ma.gnolia" /></a><a href="http://www.technorati.com/faves?add=http%3A%2F%2Fsemquel.nl%2F2008%2F05%2F23%2Finteressante-basistermen%2F" target="_blank"><img style="border:0;margin:0;padding:0;" src="http://getsocialserver.files.wordpress.com/2008/05/gsa208m01.png?w=500" alt="Add to Technorati" /></a><a href="http://www.furl.net/storeIt.jsp?u=http%3A%2F%2Fsemquel.nl%2F2008%2F05%2F23%2Finteressante-basistermen%2F&amp;t=Interessante%20basistermen" target="_blank"><img style="border:0;margin:0;padding:0;" src="http://getsocialserver.files.wordpress.com/2008/05/gsa209m01.png?w=500" alt="Add to Furl" /></a><a href="http://www.newsvine.com/_wine/save?u=http%3A%2F%2Fsemquel.nl%2F2008%2F05%2F23%2Finteressante-basistermen%2F&amp;h=Interessante%20basistermen" target="_blank"><img style="border:0;margin:0;padding:0;" src="http://getsocialserver.files.wordpress.com/2008/05/gsa210m01.png?w=500" alt="Add to Newsvine" /></a><img style="border:0;margin:0;padding:0;" src="http://getsocialserver.files.wordpress.com/2008/05/gsa211m01.png?w=500" alt="" /></p>
<br /><img alt="" border="0" src="http://feeds.wordpress.com/1.0/categories/semquel.wordpress.com/7/" /> <img alt="" border="0" src="http://feeds.wordpress.com/1.0/tags/semquel.wordpress.com/7/" /> <a rel="nofollow" href="http://feeds.wordpress.com/1.0/gocomments/semquel.wordpress.com/7/"><img alt="" border="0" src="http://feeds.wordpress.com/1.0/comments/semquel.wordpress.com/7/" /></a> <a rel="nofollow" href="http://feeds.wordpress.com/1.0/godelicious/semquel.wordpress.com/7/"><img alt="" border="0" src="http://feeds.wordpress.com/1.0/delicious/semquel.wordpress.com/7/" /></a> <a rel="nofollow" href="http://feeds.wordpress.com/1.0/gofacebook/semquel.wordpress.com/7/"><img alt="" border="0" src="http://feeds.wordpress.com/1.0/facebook/semquel.wordpress.com/7/" /></a> <a rel="nofollow" href="http://feeds.wordpress.com/1.0/gotwitter/semquel.wordpress.com/7/"><img alt="" border="0" src="http://feeds.wordpress.com/1.0/twitter/semquel.wordpress.com/7/" /></a> <a rel="nofollow" href="http://feeds.wordpress.com/1.0/gostumble/semquel.wordpress.com/7/"><img alt="" border="0" src="http://feeds.wordpress.com/1.0/stumble/semquel.wordpress.com/7/" /></a> <a rel="nofollow" href="http://feeds.wordpress.com/1.0/godigg/semquel.wordpress.com/7/"><img alt="" border="0" src="http://feeds.wordpress.com/1.0/digg/semquel.wordpress.com/7/" /></a> <a rel="nofollow" href="http://feeds.wordpress.com/1.0/goreddit/semquel.wordpress.com/7/"><img alt="" border="0" src="http://feeds.wordpress.com/1.0/reddit/semquel.wordpress.com/7/" /></a> <img alt="" border="0" src="http://stats.wordpress.com/b.gif?host=semquel.nl&amp;blog=3789833&amp;post=7&amp;subd=semquel&amp;ref=&amp;feed=1" width="1" height="1" />]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://semquel.nl/2008/05/23/interessante-basistermen/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
	
		<media:content url="" medium="image">
			<media:title type="html">jbenders</media:title>
		</media:content>

		<media:content url="http://getsocialserver.files.wordpress.com/2008/05/gsa200m01.png" medium="image" />

		<media:content url="http://getsocialserver.files.wordpress.com/2008/05/gsa201m01.png" medium="image">
			<media:title type="html">Add to Facebook</media:title>
		</media:content>

		<media:content url="http://getsocialserver.files.wordpress.com/2008/05/gsa202m01.png" medium="image">
			<media:title type="html">Add to Digg</media:title>
		</media:content>

		<media:content url="http://getsocialserver.files.wordpress.com/2008/05/gsa203m01.png" medium="image">
			<media:title type="html">Add to Del.icio.us</media:title>
		</media:content>

		<media:content url="http://getsocialserver.files.wordpress.com/2008/05/gsa204m01.png" medium="image">
			<media:title type="html">Add to Stumbleupon</media:title>
		</media:content>

		<media:content url="http://getsocialserver.files.wordpress.com/2008/05/gsa205m01.png" medium="image">
			<media:title type="html">Add to Reddit</media:title>
		</media:content>

		<media:content url="http://getsocialserver.files.wordpress.com/2008/05/gsa206m01.png" medium="image">
			<media:title type="html">Add to Blinklist</media:title>
		</media:content>

		<media:content url="http://getsocialserver.files.wordpress.com/2008/05/gsa207m01.png" medium="image">
			<media:title type="html">Add to Ma.gnolia</media:title>
		</media:content>

		<media:content url="http://getsocialserver.files.wordpress.com/2008/05/gsa208m01.png" medium="image">
			<media:title type="html">Add to Technorati</media:title>
		</media:content>

		<media:content url="http://getsocialserver.files.wordpress.com/2008/05/gsa209m01.png" medium="image">
			<media:title type="html">Add to Furl</media:title>
		</media:content>

		<media:content url="http://getsocialserver.files.wordpress.com/2008/05/gsa210m01.png" medium="image">
			<media:title type="html">Add to Newsvine</media:title>
		</media:content>

		<media:content url="http://getsocialserver.files.wordpress.com/2008/05/gsa211m01.png" medium="image" />
	</item>
	</channel>
</rss>
